søndag 12. mars 2017

Søndag-frokost og rundstykker!

God kveld!😊

Håper dere har hatt en fin helg!


I går kveld fikk jeg lyst til å ha ferske rundstykker til søndagsfrokost. Så, rett før jeg la meg, rørte jeg sammen en deig med kald væske,som kunne heve over natten.

Jeg rører bare sammen :

  •  350g hvetemel
  • 100 g havrekli
  • 100 g havregryn 
  • 1/4 ts tørrgjær
  • 1 ts salt
  • ca. 4 dl vann
  • Til en løs deig. Hever natten over. 
  • "Bretter" deigen noen ganger på melet underlag på morgenen. Lar den hvile litt. Forvarmer ovnen til 250 grader. Deler opp deigen i 8-10 "rustikke" emner. Steker i 10 min før jeg senker gradene til 200 grader. 
  • Steker ca 10 min til 😊

Jeg synes typen  eltefritt bakst er så lettvint og greit. Og resultatet blir alltid godt!

Snart er helgen over,og en ny uke er her igjen! Vi får se hva uken bringer!

Klem fra Vigdis

1 kommentar:

  1. Hmmmm så godt, takk for at du deler oppskrift og så fine bilder du alltid tar ;o)

    klem

    SvarSlett